بالاتر از ابرها، پایین‌تر از خورشید

محلی برای رها رقصیدن زیر نور خورشید

بالاتر از ابرها، پایین‌تر از خورشید

محلی برای رها رقصیدن زیر نور خورشید

به صرف چای وانیلی و بیسکوئیت نارگیلی.

حدفاصل ازل و ابد

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ق.ظ

امروز صبح که بیدار شدم، نوزده سالم بود. دیروز صبح هم و هم‌چنین پریروز و همین‌طور هرروز صبح تا صبح‌های هزارسال پیش!

حالا فردا صبح که بیدار شوم، دیگر نوزده ساله نیستم و این خیلی عجیب است! برای من که یک قرنِ تمام، در کسوتِ یک نوزده ساله، زیسته‌ام...

  • ۹۹/۰۸/۲۷
  • جوزفین مارچ

نظرات  (۳۰)

:"))))) تبریک میگمممم. امیدوارم بیست سالگی خیلی خیلی برات لذت بخش تر از نوزده سالگی باشه. و کلی آرزوهای خوب برات =))

پاسخ:
ممنونم عزیزجانم:)
لذت‌بخش‌تر رو که بعید می‌دونم اما امیدوارم این هم در نوع خودش، خوب باشه :)
و همین‌طور کلی آرزوی خوب، برای همه سال‌های زندگی خودت *-*

سن فقط یه عدد نمادینه؛ ما ارواح سرگردان، همه‌مون پیرهای چندصد ساله‌ایم.

اما در کل مبارکت باشه. :)

پاسخ:
اگر اجازه هست من پیر نوزده ساله باشم! :))
+ این که ما رو به عنوان ارواح سرگردان نام بردین، من رو یاد یک داستانی از غاده السمان انداخت به اسم «بنویس من زن عرب نیستم.» توی این پست کتابش و اون داستان رو معرفی کردم.
ممنونم در کل :)
  • آرتـــمیس ツ
  • تولدتون خیلی خیلی مبارک باشه ^_^ 

    پاسخ:
    ممنونم ازتون *-*

    امشب به نور ماه نگاه نکن، چون ممکنه تبدیل به یه گرگینه بشی 

    پاسخ:
    می‌گن شب تولد دوسالگی‌ام، ماه کامل بوده و من همین‌طور بدون لباس دویدم توی خیابون، یک صاعقه بهم خورده و من تبدیل به یک گرگینه شدم.
  • محمدعلی ‌‌
  • امیدوارم ۲۰سالگی برات همون یک‌سال عادی طول بکشه. یه جوری واقعی و عمیقاً زیبا، که همیشه یادش بیفتی و بگی چه یک‌سالِ خوبی بود. ولی تبریک و اینا بمونه واسه همون فردا!

    پاسخ:
    :))
    آه فکر می‌کنم یا تصور من از یک سال عادی خیلی کوتاهه یا این که واقعا یک سال عادی خیلی کوتاهه! آره خلاصه من این طوری، کش اومدنش رو بیشتر دوست دارم. البته می‌دونی منظورم از یک قرن نوزده ساله بودن، این نبود که نوزده سالگی‌ام به اندازه 19سال طول کشیده؛ بیشتر منظورم این بود که انگار من از ازل نوزده ساله بودم و پارسال توی سن درستی بودم و نهایتا قراره تا ابد نوزده ساله باقی بمونم.
  • هلن پراسپرو
  • مبارک باشه! ایشالله بیست سالگی که مثل پنیر پیتزا توی انیمه ها کــــش بیاد و بلند و بلندتر بشه و از میزان بلندیش کیف کنید!

     و به اندازه بهشت هم خوشمزه باشه!

    پاسخ:
    :)) ممنونم ازت هلن. چه قدر صادقانه و بامزه بیانش کردی و بابتش ازت تشکر می‌کنم که توی روز اول بیست سالگی‌ام لبخند آوردی روی لبم :)
    خوشمزگی به اندازه بهشت؟ حتی تصورش هم خوش‌حال و سرمستم می‌کنه :)

    + میان کامنت تو با کامنت محمدعلی، حقیقتا تفاوت از زمین تا آسمان است :دی

    امیدوارم از ساعت‌های آخر جنینی‌ات لذت ببری و نوزادی خیلی شیرینی رو توی ۲۰سالگی‌ات تجربه کنی 😍

    پر از اتفاقات خوب و رنگارنگ حال خوب کن

    پاسخ:
    ملیح‌ترین سادات دنیا. فقط اشک شوق به خاطر داشتن تو، یک گوشه از زندگی‌ام و به خاطر درخشیدنت توی تمام شیفت‌های شب نوزده سالگی :)
    تا الان جیک‌زاد خوبی بودم؟:)) ازم راضی بودی؟:)
  • ارکیده ‌‌‌‌
  • مبارک و مبارک و مبارک

    😘😘😘

    پاسخ:
    ممنونم مهربونِ بیان :))

    (: زهرا عزیزم! بیست ساله ی من!. برات آرزوهای شیرین دارم به بهترینا برس عزیزم (:  . من الان خیلی برات خوشحالم.

    پاسخ:
    آه عاطفه‌ی زیبای زیبابین :)
    این دنیا بدون تو یک چیزهای مهمی کم داره و امیدوارم قدر خودت رو بدونی :)
    امیدوارم که بهترین‌ها نصیب تو هم بشه و بابت همه این کامنت ازت ممنونم.
    عوض تبریک میگم که خدا نکشتتتتت -_- یه لحظه فکر کردم یادم رفته و تولدت گذشته :/
    پاسخ:
    خدایا من رو نکش :))

    داشتیم صبر میکردیم 28 ـم که شد با گل و بوس و شیرینی برسیم خدمتون و سورپرایزت کنیم و اینا. نمیشد فعلا به روت نیاری فردا تولدته و پست نذاری؟ :))) بیا. خرابش کردی :دی

    پاسخ:
    گل و بوس و شیرینی‌تون رو نمی‌بینم متاسفانه :))
    بابا من که به تولدم اشاره نکردم، بیشتر تو فاز غمگینِ از دست دادن نوزده سالگیِ واقعی بود :(
    آقااااا نمی‌شد تو به روی خودت نیاری که من به روی خودم آوردم؟ اون وقت من هم به روی خودم نمی‌آوردم که تو به روی خودت نیاوردی که من به روی خودم آوردم! :دی
  • چارلی ‌‌‌
  • انگار این یک یادداشت از دفترچه‌ی خاطرات نیکولاس فلامل جاودان بود :))

     

    + می‌دونستی نیکولاس فلامل فرانسوی بوده؟ توی پاریس هم مرده. خونه‌ش هنوز هست اون‌جا. حتی یک خیابون هم توی پاریس به اسمشه :)

    پاسخ:
    آه من هیچی از یادداشت‌هاش رو تا حالا ندیدم اما خودم هم یک لحظه حس کردم ممکنه کمی نزدیکش شده باشیم :)

    + آه خدای من. تازه توی کیمیاگر و هری‌پاتر و سنگ جادو هم جاودان شده. دیگه چی می‌خواد از این زندگی؟ :))

    شایدم ادامه دار باشه...

    کسی چه میدونه!

    من چهارده سالگیم رو سه سال زندگی کردم...

    پاسخ:
    خدا از دهنت بشنوه پاییز :)
    چه ‌قدر کامنت امیدوارکننده‌ای بود:))
    پس پیش به سوی ادامه نوزده سالگی...

    سلام نورا :)

    امیدوارم این عجیب برات به‌خوبی رقم بخوره :).

    تولدت مبارک :)).

    پاسخ:
    سلام عزیزجان:)
    آه بسیار ازت ممنونم، واقعا می‌گم :))
    ایشالا که تو هم بهترین‌ها رو برای خودت داشته باشی.
  • زری الیزابت
  • زندایی جوزفین مارچ گومیشانی، تولدت مبارک :))))

     

     

    یه آلارم به اسم جو برای ساعت دوازده امشب تو گوشیم دارم که دیگه به درد نمی‌خوره :دی

    پاسخ:
    زهرا. دلتنگی برای تو و برای تجربه مشترک بی‌نظیرمون رو به دوش کشیدم و از نوزده سالگی، آوردمش به بیست‌ سالگیم. حالا هنوز هم بس دلم تنگ است :)

    ای بابا. آلارم‌های به نام جو همیشه به دردبخورن، ما که استقبال می‌کنیم شما به هر بهونه‌ای و هروقت، سکوتتون رو بشکنید و با ما هم‌صحبت بشید.

    تولدت مبارک!

    ۲۰ سالگی خیلی خیلی خوبی داشته‌باشی!😊

    پاسخ:
    آه ممنونم ازت نارای قشنگ :)
    امیدوارم اتفاق‌هایی که می‌خوای هم برای تو دونه دونه روی روال بیفتن و پیش برن :)

    تولدت مبارک قشنگ خانوم، امیدوارم تو ۲۰ سالگی بترکونی، عاشق بشی، کیف کنی، لذت ببری و رگ‌هات از شور و هیجان دوست داشتن لبریز باشه.

    آرزو می‌کنم لب‌هات جز به خنده باز نشه و روزهات شیرین‌تر از عسل بشه برات.

    مراقب قلب نارنجی‌ات باش در این دنیای دیوانه.

    می‌دونی که خیلی دوست دارم.

    پاسخ:
    نسرین عزیزم:)
    این کامنت برای من به جای همه اون 28 کامنت قرارمون بود و بیشتر از دیدن 28تا کامنت توی 8تا پست مختلف خوش‌حالم کرد.
    تو صاحب وسیع‌ترین قلب، زیباترین آرزوها و لطیف‌ترین روحی؛ پس لیاقت رسیدن به چیزهایی که دوست داری رو داری:) امیدوارم به زودی زندگی این رو بهت ثابت کنه.
    می‌دونی چی عجیبه نسرین؟ مادرخونده‌ام نوشته که قلب نوجوان‌ها نارنجیه و یک جای دیگه قید کرده که قلب کودکان صاف و صورتیه. قلب تو هنوز یک چیزی بین صورتی و نارنجیه. یک صورتی که داره تبدیل می‌شه به نارنجی و همچنان صافه، لطیفه و کوچکه.
    برای همه این‌ها و برای خوبیِ بودنت، دوستت دارم :)

    پس الان بیستی:) 

    خیلی کاملیD:

    پاسخ:
    [آیکون عینک آفتابی]

    این سالی که گذشت معادل نوزده سالگی شما؛ از نظر اتفاقات؛ از نظر تجربه تاریخی مشترک هم انگار یک قرن بود...  

     

    تولدت پرتکرار عزیزجان... امیدوارم سالهای طولانی  در کنار عزیزان و خانواده ات، سلامت و خوش باشی :)

    پاسخ:
    واقعا هم! حتی اگر تجربه‌های شخصی‌ام هم نبود، باز هم یک قرن گذشت انگار!

    ممنونم قشنگ جان :) از بهترین لحظات نوزده سالگی، دیدن کامنت‌های پرشور و محبت و پر از تجربه و پختگیِ شما بود :)
    ممنون که هنوز توی بیست سالگی همراهمید.
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • تولدت مبارک *_*

    من چند ماه زودتر از اینکه خودم بیست ساله بشم، یک پست خوندم توی وبلاگ یکی از بچه‌ها (رنگو) که از بیست سالگی با عنوان روزای سبز بیست سالگی یاد کرده بود و همین چند کلمه امیدوارم کرد که درسته شاید بیست به قشنگی نوزده نباشه، ولی خب شایدم قراره سبز و همۀ صفت‌هایی که سبز رو به یاد میارن باشه.

    ز همین روی، بعد از سلامتی و خوش‌حالی و آرامش؛ برای تو هم آرزو می‌کنم روزای بیست‌سالگی‌ات سبز و پر از جوانه‌ و حس بالندگی و امیدواری باشه، با نقطه‌های کوچولو و زیاد نارنجی هیجان‌انگیز *_* 

    پاسخ:
    آرزو کامنتت رو در ناامیدانه‌ترین حالت ممکن خوندم و بعد توی اتاقم بوی چمن سبز تازه جوونه‌زده و بارون‌خورده اومد و مشامم رو پر کرد. حالا که فکر می‌کنم، 20 عدد دم دستی‌ایه ولی خیلی شبیه رنگ سبزه، واقعا برازنده‌شه و دوستش دارم از این به بعد:)
    ممنونم ازت، بابت همراهی‌هات و همه چیز، به خاطر همه این آرزوهای فوق‌العاده‌ات :))
    امیدوارم سال‌های زندگی تو پر از رنگ باشه، رنگ‌هایی که مخصوص قلب و روح خودتن و کشفشون کنی همه رو:)
  • سُولْوِیْگ 🌻
  • چه طرز جالبی برای گفتنش...

    تولدت مبارک باشه! تو بیست سالگی‌ت خوب باشی.

    پاسخ:
    ممنونم ازت سولویگ جان :)

    خانم مارچ عزیز !

    سلام :)

    در این پاییز زیبا، فرا رسیدن بهار ۲۰ سالگی را خدمت شما و خانواده‌ی گرامیتان تبریک گفته و برایتان از ایزد منان، شادی و سلامتی در تک‌تک ثانیه‌ها، صبوری در مقابل مشکلات، تلاش برای رسیدن به اهداف، اراده برای تلاش، و لبخندی به عظمت کهکشان را آرزومندم :)

    دوست‌دارت خانم ف.ع که نخواست نامش فاش شود ^_^

     

    تولدتتتتت مبارک :***

    پاسخ:
    ابتدا بگم که قربون خانم ف.ع که نمی‌خواهد نامش فاش شود :))
    آه فرشته عزیزم.
    قلبت به عظمت همون کهکشانیه که برای من آرزو کردی و من در مقابل این همه زیبایی روحت، چی می‌تونم بگم؟
    برات یک دوست به زیبایی خودت، آرزو می‌کنم.

    + در ضمن، کامنتت رو با لهجه دل‌انگیز جنوبی‌ات برای خودم خوندم و به خودم یک حال درست و حسابی دادم :))

    :****

    تولدت مبارک عزیز ِ دل، همیشه شاد و موفق و سالم و آروم باشی :)

    پاسخ:
    آه :))
    محبوب دل‌ها و صاحب زیباترین ایده‌ها و به فکرترین وبلاگ‌نویس دنیا بهم تبریک تولد گفته :))
    من دیگه در پوست خودم نمی‌گنجم.

    از این که برام آرزو کردی که آروم باشم، خیلی خیلی ممنونم. می‌دونی برای شاد و موفق و سالم بودن، واقعا لازمه و ممنون که به فکرش هستی و خوب می‌شناسی‌اش. واقعا از نوشته‌هات، چهره‌ات و صدات، آرامش برمیاد و اصلا عجیب نیست که این همه باهاش عجینی :)
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • تولدت مبارک باشه ^_^

    بیست سالگی خفنی داشته باشی❤

    پاسخ:
    خفن مثل تو؟:)
    آه ممنونم ازت فاطمه. چه کامنت خفنی بود بابا :)))
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • بیست سالگیت پر از اتفاقات خوب باشه:-)

    پاسخ:
    ممنونم حورا جانم :)
    این دعا برام خیلی ارزشمنده :)

    عجیب و دوست داشتنی.!

    چقدر بزرگتر شدن بهت میاد.

    حال دلت خوب باشه دوست جان :)

    پاسخ:
    پری‌روی زیبا :))
    چه‌قدر از دوستی باهات خوش‌حالم. کم پیش میاد آدم‌هایی این قدر زیبا و با دل همراه و دلنشین، اطراف آدم باشن:)) ممنونم که هستی و از 19سالگی باهام به 20 سالگی‌ام قدم گذاشتی :)
    امیدوارم همیشه از اون لبخندهای جذابت که به چشم‌های زمردی‌ات میاد روی لب‌هات نقش ببنده :)
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • نه خفن مثل خودت، همون‌طور که نوزده سالگیت رو دوست داشتی و حتی بیشتر :)

    پاسخ:
    ممنونم فاطمه :)
    تو یکی از خوب‌ترین همراه‌های 19سالگی بودی :)

    آه قلبم🤩 (هشتگ تسنیم چون حق وتو داره)

    دوستیم و دوست میمونیم خانم مارچ خوشمزه🥰

    پاسخ:
    آه قلب خانم مارچ :)))
    ©Tasnim

    چقــــــــــدر زیبا جواب می‌دی به کامنت‌ها.

    ممنون که هستی و لطافت می‌بخشی به دنیا :)

    و بابت آرزوی قشنگت برای من هم ممنون :)

    پاسخ:
    ممنونم آرزو :)
    راستش زیبایی از کامنت‌هاتون برمیاد، من فقط به خودتون برمی‌گردونم این زیبایی رو :)
    :*
    سلام به شما دختر خردمند..... تولدت رو تبریک میگم؛ امیدوارم تولدت در خلال این روز های کرونایی، بارقه ی امیدی باشه واسه ی خوشحال تر بودن:) خیلی یهویی وبلاگتو دیدم و دو سه پست اخیرتو خوندم؛ یه سوال بپرسم؟ شما دانشجوی بیوتکنولوژی دانشگاه تهرانی؟ ورودی۹۸؟
    پاسخ:
    سلام. ممنونم و خوش اومدین به این وبلاگ:)
    چه‌طور مگه؟
    امکانش هست که یک آدرس از خودتون بدید لطفا؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی